zaterdag 7 juli 2012

DIY: lekker zomers ijsje!

Vandaag ga ik jullie een DIY laten zien! Ik ga laten zien hoe je een lekker zomers ijsje kan maken, ik ga natuurlijk niet laten zien hoe je ijs maakt maar wel hoe je het op een zomerse manier kan versieren! Het is ook heel makkelijk om te maken en ideaal voor een feestje. Ik ga eerst vertellen wat je allemaal nodig hebt en dan hoe je moet doen.

Wat heb je nodig?
-vanille ijs (andere smaak mag ook maar ik denk dat dit het lekkerst is en ik had niks anders in huis ;-p)
-grenadine siroop
-ijs versiering (suikerbloempjes, hagelslag, suikerparels,..)
-papieren vlaggetje (hoeft niet echt)
-kommetje
-lepel
-ijsschep
-glas warm water

Beginnen maar!

1: Haal het ijs uit de diepvries, je kan dit best al wat op voorhand doen want dan koelt het al wat af en kan je makkelijker scheppen.

2:  Vul het glas met warm water. Daarna hou doe je ijsschep erin.
4: Doe nu zoveel bollen als je wil in een kommetje.

5: Versier je ijsje met grenadine en met de suikerbloempjes, het vlaggetje enzo.


Nu kan je het opdienen (of zelf opeten), vergeet de lepel niet!
Klaar!

Dat was het dan alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en alvast....Smakelijk!
Doei!
Nena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten