woensdag 4 september 2013

Essence Me & my icecream Shimmer pearls!

Toen ik hoorde over de Essence Me & my icecream Limited Edition was ik echt blij want in deze LE zaten superleuke producten, het leukste van al vond ik de 'Shimmer pearls', een soort highlighter pareltjes in een heel schattig doosje! Ik besloot dan ook dat ik dit product zeker wou kopen en dat heb ik dan ook gedaan! 

Dit doosje kostte €3.39 wat ik voor Essence wel redelijk duur vind maar voor op zich is €3.39 niet veel voor zo'n doosje maar in vergelijking met andere Essence producten is het wat aan de dure kant. Dit is ergens ook wel begrijpelijk omdat zo'n balletjes toch anders zijn dan een gewone gepreshte highlighter. 

De verpakking vind ik trouwens echt super schattig! Het milky roze kleurtje is heel lieflijk en past goed bij de opdruk. 
Op de achterkant staat ook nog wat informatie:
-'Multi-colour shimmer pearls for ulliminating finish on face and body / Verschillende kleuren glitter parels voor een glanzende finish op gezicht en lichaam.
-De naam: 01 I-Cy U
-Houdbaarheidsdatum: 12 maanden
-Gewicht: 14 g
-Made in taiwan

De omschrijving van het product zegt duidelijk wat het is dus dar is goed en de naam vind ik ook leuk gevonden ( I-Cy U: 1 I see you, ik zie jou 2 Icy you, 'ijzige jij'). 

Ik vind het wel een minpunt dat het in Taiwan in gemaakt omdat dat heel ver is en omdat erdan hoogswaarschijnlijk kinderarbeid aan te pas is gekomen wat ik ook niet zo fijn vind, maar er zijn wel meer merken waar dit bii gebeurt dus Essence is niet de enige. 

De houdbaarheidsdatum vind ik kort, want na 12 maanden is het waarschijnlijk nog goed en is er waarschijnlijk ook nog veel over van de pareltjes maar zelf trek ik me meestal niet zoveel aan van houdbaarheidsdatums :-). 
Als je het doosje opent zie je eerst een sponsje, dat redelijk slechte kwaliteit is en dus niet echt bruikbaar is. Maar daaronder zitten de mooie glanzende pareltjes!
Op de bovenste foto heb ik elke kleur bolletje apart geswachtd en op de onderste ben ik met mijn vinger over de bolletjes heen gegaan om overal een beetje kleur van te hebben. Je kan als je wil een bolletje euit nemen en het direct op je wangen vegen als je maar 1 kleur wil maar het is mooier en natuurlijker om met eeen kwast of sponsje doorheen de bolletjes te gaan. 

Ik wou ook nog een foto laten zien van het resultaat op mijn gezicht maar je zag echt bijna niks op de camera dus zal ik het gewoon omschrijven, het resultaat is heel natuurlijk en glanzend, het heeft een neutrale ondertoon en geeft een subtiele glans aan je gezicht!

Ik ben zeker te spreken over dit product en kan het dus aanraden!  Ik weet wel niet of deze LE nog te verkrijgen is maar als je er nog iets van tegenkomt moet je zeker een kijkje nemen!

XNena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten